Teun van der Velden
January 29, 2022
Alle blogs

3 Soorten animaties die altijd werken

Delen:

Advies nodig over jouw groei strategie 🚀?

Bedankt! We zullen zo spoedig mogelijk
contact opnemen.
Oeps! Iets ging er mis...
  • Videomarketing? Wat is dat?
  • Vindbaarheid
  • Conversie
  • Wat doet dit voor jouw bedrijf?
  • Het gaat om wat je ziet
  • Professionaliteit
  • Waarom 12 keer?
  • Toepassen
Je ziet ze overal voorbijkomen: Animaties. Maar waarom heeft je bedrijf dit nodig? En wat zijn de beste soorten animaties? Ik leg het je uit in deze blog.

Of je ze nu voorbij ziet komen op tv, op iemands website of op een groot ledscherm. Animaties zijn een goede manier om de aandacht van je publiek te krijgen. Vaak worden ze gebruikt om te informeren of amuseren. In de afgelopen jaren is 2d animatie een veelgebruikte animatiestijl en terecht, vind ik. 2D animatie is eenvoudig, duidelijk en niet extreem duur. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

Explainer video's

Veel bedrijven hebben tegenwoordig óf een bedrijfsvideo óf minimaal 1 explainer video, waarin de activiteiten, missie en visie van het bedrijf verteld worden. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat het eenmalig iets kost om te laten maken en - zolang de fundamenten van je bedrijf niet veel veranderen - meerdere keren te gebruiken is voor een lange periode. Meestal is een explainer video zo'n 1 tot maximaal 2 minuten en wordt in duidelijke en eenvoudige taal uitgelegd hoe jouw bedrijf te werk gaat, van start tot finish. Eigenlijk de customer journey van de klant. Echter kunnen explainer video's ook goed ingezet worden om bepaalde producten of diensten uit te lichten, of bijvoorbeeld bepaalde stappen van een proces. De mogelijkheden zijn daarin eindeloos!

Explainervideo voor UOV De Kring.


Logo / intro animaties

Vaak gebruikt door grote merken en erg handig wanneer je vaak met video´s werkt. Logo animaties zorgen ervoor dat mensen je merk en de video´s gaan herkennen. Vaak hoeft zo´n animatie niet langer dan 5 seconden te duren en passen ze prima voor een bedrijfsvideo of aan het eind van een advertentie. Daarnaast is het een goede manier om de verschillende elementen die ook in je logo terugkomen nóg beter uit te lichten! Zoals te zien in onderstaand filmpje bijvoorbeeld, de welbekende pijl van Amazon van A naar Z en het schildje van Google dat veiligheid symboliseert!

25 Voorbeelden van logo animaties.

Commercials

Soms is het lastig om je dienst of product te verkopen in een korte commercial. Daarom kan animatie ook voor tv- of online commercials een fantastische toevoeging zijn. Zie hieronder een ad van Randstad Boost. Hier hebben ze beeld met 3d en 2d animatie gecombineerd om hun boodschap nóg beter over te brengen. Zo zie je ook dat het niet altijd gecompliceerd of uitgebreid hoeft te zijn. Zolang de kijker jouw boodschap meekrijgt en begrijpt, want dat is het belangrijkst, heb jij je doel bereikt!

Randstad Boost Commercial.

Deze blogs zijn ook interessant!

Alle blogs