January 21, 2022
Alle blogs

Waarom heb ik een webshop nodig?

Delen:

Advies nodig over jouw groei strategie 🚀?

Bedankt! We zullen zo spoedig mogelijk
contact opnemen.
Oeps! Iets ging er mis...
  • Videomarketing? Wat is dat?
  • Vindbaarheid
  • Conversie
  • Wat doet dit voor jouw bedrijf?
  • Het gaat om wat je ziet
  • Professionaliteit
  • Waarom 12 keer?
  • Toepassen
Stel je voor, het is weer zo ver. Je bent een kledingwinkeleigenaar in het centrum van je stad en het dinsdagavond. Je kijkt naar de persconferentie en bam! Lockdown… Het eerste wat je denkt begint met een K en heeft vijf letters, ‘’karig’’.

Er is een nieuwe lockdown aangekondigd en je vraagt je terecht af ‘’blijf ik mijn huidige omzet behouden aankomende maand?’’ Of, ‘’hoe moet ik nu mijn personeel blijven betalen terwijl ik dicht moet?’’ Het is een lastige kwestie… dus hoe ga je daar mee om. Geef je je gewonnen of ga je anticiperen?

Ik anticipeer!

Je hebt de moedige beslissing nodig en anticipeert! Vaak staat anticiperen gelijk aan het investeren van tijd en/of geld. Laten we even de daadwerkelijke betekenis van investeren erbij pakken. Investeren: een investering is een opoffering in geld, tijd of mankracht (personeel) ten behoeve van een doel dat pas op lange termijn wordt behaald.

‘’Een doel dat pas op lange termijn wordt behaald’’, dit is een belangrijke zin! Een investering betaald dus niet gelijk terug.

Oké! Om weer even terug te vallen op het onderwerp ‘’anticiperen’’. Je hebt de keus gemaakt en gaat dus een investering doen. Natuurlijk wil je de best mogelijke investering doen die je kan maken. Maar hoe weet je wanneer je de juiste keuze maakt? Heel simpel, dat weet je niet. Net zoals bij aandelen of tegenwoordig crypto kan het hard in de plus gaan. Maar het kan misschien wel drie keer zo hard in de min gaan. Daarbij bedoel ik niet dat investeren slecht is en dat het sneller mis kan gaan dan goed. Ik wil alleen maar zeggen dat je wel wat onderzoek moet doen of een plan hebben. Wederom, je wil zorgen dat die investering je uiteindelijk verder brengt.

Dan vraag je je misschien nu wel af, wat zou de beste investering zijn voor mij? Laten we ervanuit gaan dat je een gedreven ondernemer bent die flink baalt van de lockdown, je loopt omzet mis en in het ergste geval moet je je werknemers/collega’s ontslaan. Dit wil je niet! zeg je. Ik moet verdienen!

Je hebt diverse producten in je winkel liggen en er mogen geen klanten komen. Dus hoe ga je er voor zorgen dat je producten alsnog bij je klanten komen.

We hebben allemaal wat gemeen met elkaar, dat zijn onze telefoons, laptops of in andere woorden, wifi/internet. Een goed, vooral groot en makkelijk platform waar je je klantenbase op kan bereiken.

Maar voordat jou klanten via dat platform daadwerkelijk iets kunnen kopen moet je nog wel het een en ander op rolletjes hebben. Nou we gaan ervan uit dat je deze onderwerpen al hebt:

-       Bedrijfsnaam

-       Logo

-       Bedrijfsruimte

-       WebSITE

Dit is een logische basis voor een onderneming. Dan gaan we nu eens kijken wat de meerderheid van de ondernemingen niet of minder hebben.

-       Actief gebruik van sociale media

-       WebSHOP

-       Salesfunnel

-       Marketingplan (content plan)

De rede dat ik SITE in het eerste rijtje en SHOP in het tweede dikgedrukt heb gemaakt is omdat het twee hele verschillende onderwerpen zijn. Een site bestaat meestal uit een landingspagina, over ons of een portfolio. Een shop daarentegen is dus meer gefocust op het verkopen van producten. De conclusie die ik hieruit wil trekken is dat er een grote kans is dat je daadwerkelijk over moet stappen op een webshop.

Wat is de investering?

Een webshop! Je gaat je producten online verkopen. Iedereen zit thuis in de lockdown maar moet toch het een en ander hebben. Dus hoeveel kost het nu om een webshop te realiseren? Bij ons betaal je eenmalig €2100,- maar je kan ook kiezen om in termijnen af te betalen. Dan kost het je maar €175,- per maand.

Dus je hebt nu een webshop, super gaaf. Maar hoe laat je nu je klanten weten hoe ze bij jou kunnen bestellen? Simpel, je werkt naar aanleiding van een content plan. Hierin staat hoe/wanneer/waar je je berichten moet plaatsen of promoten. Deze berichten zijn conversiegericht gemaakt omdat je wilt dat er meer traffic naar je webshop gaat.

Wanneer een klant eenmaal op jou shop komt (die overigens ook conversie gericht is) doorlopen zei (onbewust) een salesfunnel. Een salesfunnel maak je zodat een nieuwe klant geprikkeld wordt om uiteindelijk een aankoop te doen.

Zodra je dus een sterke salesfunnel hebt opgezet en je marketingplan ijzersterk is, kan ik je verzekeren dat er daadwerkelijk traffic naar je webshop komt! Vanaf daar is het doorpakken en verdienen!

Dus wat kan je je werknemers laten doen? Je kan ze natuurlijk producten op de webshop laten zetten of natuurlijk je producten op een eigen manier laten inpakken. Daarmee bedoel ik dat je net even wat extra aandacht besteed aan de verpakking van je producten. Mensen vinden het leuk om iets extra’s te krijgen. Wanneer je dus extra aandacht besteed aan bijvoorbeeld de doos, papier of andere verpakking accessoires. Kan het zo maar zijn dat mensen blijven kopen omdat ze dat leuk vinden!

Conclusie.

Ja, het is veel geld wat je investeert maar als je het goed aanpakt kan de investering snel gaan terug betalen! Overigens, een webshop is niet lokaal, maar landelijk! Dus heel Nederland kan je klant zijn. Wanneer de alles dadelijk weer rustig open mag heb je twee verdienmodellen. Je groeit als bedrijf dus ook in omzet!

Deze blogs zijn ook interessant!

Alle blogs